SYABAS VS Kerajaan Selangor : Siapa Betul?

Bismillah...
.
Tidak sedar masa berlalu. Begitu pantas. Kini dah hampir sebulan 2013. Harap belum terlambat mengucapkan selamat tahun baru semua...;)
.
Sejak beralih kerja ke sesi petang, aku agak sibuk. Banyak perkara perlu diselesaikan (dalam pada itu sempat juga membaca beberapa post kawan2 di Facebook dan beberapa blog;)
.
Aku tertarik untuk berkongsi dengan kawan2  mengenai 'Masalah Air' di Selangor. Betulkah Selangor ada masalah air? Hmmm...

Aku suka sangat kalau kawan2 layan video pendek ini. Pendek tapi berinformasi. Kemudian kawan2 nilailah sendiri ya :)


SYABAS Vs Kerajaan Selangor




Secara peribadi...
Sepanjang dua tahun aku tinggal di Kuantan Pahang dulu, masalah air adalah perkara biasa. Kadang2 sejam dua. Kadang2 sepanjang siang hari. Pernah juga dalam tempoh 24jam. Kena berjimat dan bergantung pada air tangki. Kalau ada air pun, air biasanya 'malu-malu kucing' nak keluar daripada pili...

Tetapi sepanjang 6 bulan aku tinggal di Shah Alam dan bekerja di Klang, tidak pernah pula mengalami masalah airšŸ¤”
.
Jadi aku rasa keliru apabila seorang menteri berkata.
, ".....jika BN memerintah Selangor masalah air akan diselesaikan.." ya ke?BN dah lama memerintah Pahang (tempat asal PM kita), tetapi masalah air di banyak kawasan di Pahang tidak juga selesai2.
.
Aku memang tidak setuju dengan Projek Langat 2.
.
Korang pula macam mana?šŸ¤”


Ulasan

BACAAN POPULAR

Kod Makanan E471, E472 - Halal atau Haram?

Pesanan Buat Semua Pelajarku

BAHAYA POLISTERIN: Tolong Berhati-hati

Kenapa Aku Menjadi Cikgu?