Tip Merawat Alergik Di Jari Tangan



Semasa masih anak dara sunti dulu, jari2 tangan halus dan mulus...yalah tidak banyak membuat kerja2 rumah...umur pun masih muda. Kolegen pun banyak lagi:)

Apabila telah berkahwin dan beranak pinak horman mula berubah...+ perlu banyak membuat kerja2 rumah. Tangan kadang-kala tak sempat kering...asyik bersentuh mesra dengan air. Jari2 tangan mula kasar dan gatal2 terutama jari2 tangan sebelah kanan...tangan yg paling banyak bekerja.


Banyak tahun juga aku 'menanggung derita' alergik jari2 tangan ni....hinggalah baru2 ini baru nampak semakin pulih. Gembira sesangat....Kegembiraan ini membuatkan aku suka sesangat berkongsi tip kesihatan ini di sini. InsyaAllah akan mendatangkan kebaikan kepada ramai orang....


Tip-tipnya.....

Kembalilah ke alam semulajadi...

Pertama :
Sapu gel Aloe Vera De Bella setiap pagi dan malam (sebelum tidur).
 
 
 
 
Kedua :
Gel Aloe Vera insyaAllah menyembuhkan kulit tetapi mengeringkan kulit.
 Jadi aku akan sapu tangan aku dengan Olive Lotion ini
 untuk melembabkan kulit selepas beberapa minit
menyapu gel Aloe Vera.
 


Ketiga :
Makan kapsul Bio Asli Minyak kelapa dara utk kesihatan dalaman kulit
 
 
 
 
Keempat :
Minumlah banyak air Bio Aura setiap hari
untuk mengekalkan kelembaban kulit ;P
Air Bio Aura juga membekalkan oksigen dan mineral
yg diperlukan badan bagi memberikan tenaga sepanjang hari.




Kelima:
Menggunakan produk Cosway Ecomax ini
untuk mencuci pinggan mangkuk.
Mesra alam dan tidak toksik.
p/s : Aku masih menggunakan sarung tangan getah
 semasa membasuh pinggan mangkuk.
 




Admin :
Usaha tangga kejayaan:) InsyaAllah tip2 di atas berkesan...tidak rugi mencuba:)

Ulasan

BACAAN POPULAR

Kod Makanan E471, E472 - Halal atau Haram?

Pesanan Buat Semua Pelajarku

BAHAYA POLISTERIN: Tolong Berhati-hati

Kenapa Aku Menjadi Cikgu?