Selasa, 26 Jun 2012

BE POSITIF GLORIA:)



Sudah menghampiri 3 minggu aku mengajar di sekolah baru...di Klang, Selangor.

Setakat ini....semua ok...maksud aku suasana di sekolah baru. Pelajar ok. Guru2nya pun ok. Staf pun ok...cuma bilik guru saja tidak berapa ok. Agak panas. Kawasan tempat duduk aku tiada kipas. Aircond ada, tetapi rosak. Kebanyakan guru membawa kipas sendiri. Kasihan guru2...belajar tinggi2, tetapi dapat pejabat panas:)


Gambar depan sekolah baru aku:)


Dua minggu pertama, memang meletihkan...meletihkan aku, suami dan anak2. Dua minggu pertama kami sekeluarga berulang-alik sejauh kira2 130km setiap hari (ulang alik la...) dari Bangi ke Klang, dari Klang ke Bangi....sementera menunggu kuarters di seksyen 16 Shah Alam selesai diperbaiki...(kononnyalah...sebab campur minggu kedua cuti sekolah...dah 3 minggu kami menunggu)

Paling kasihan anak2...sakit badan dan demam. Terutama Alif.

Sekolah selesai awal....kira2 1.30pm setiap hari. Untuk memberi laluan kpd sesi petang. Pukul 2.00pm ambik anak2 di Taska seksyen 6. Aktiviti seterusnya singgah, lunch  dan berehat di surau pejabat suami sementera menunggu habis waktu pejabat....so keletihan bertambah ; keletihan menunggu. Apa boleh buat, saya dan suami berkongsi kereta untuk menjimatkan kos petrol dan tol (yalah...menyahut seruan PM = kesederhanaan). Selesai waktu pejabat belum tentu dapat terus balik ke rumah. Biasanya selepas mahgrib baru kami sekeluarga bertolak, itupun untuk aktiviti jalan2 cari makan (dinner). Dalam jam 10.00 atau 11.00 pm baru sampai  di rumah.

Bertolak ke tempat kerja, hari masih gelap...sampai di rumah pun hari gelap. Rumah dah jadi seperti hotel.

Begitulah rutin minggu pertama persekolahan. Minggu kedua...rutin tetap sama....cuma tempat menunggu berpindah ke rumah kawan sepejabat suami...(kebetulan isteri kawan tu surirumah sepenuh masa dan anak2nya pun dah besar, boleh menolong aku melayan kerenah anak2)...dan aku bolehlah berehat.

Dua sabtu aku tidak menyertai aktiviti di sekolah kerana keletihan dan sakit badan yg teramat sangat....penyelesaiannya aku ambik MC. Apa boleh buat. Sekolah jauh sangat...

Minggu ketiga (sekarang), kami menumpang di kuarters tingkat 2 sementera menunggu kuarters di tingkat 4 (kuarters yg dipohon) selesai diperbaiki....so bolehlah balik awal ke rumah...dan berehat...zzzzzz. Gudnite:)




Mudah2an ada hikmahnya. Ameen:)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...